
Statnett høster gode erfaringer ved å bruke løftedrone til linjebyggingen sørøst for Oslo. (Foto: Statnett)
REN vil samle og utvikle nettselskapenes drone-kunnskap
På oppfordring fra flere nettselskaper oppretter REN nå et eget forum for bruk av droner. Også Luftfartstilsynet er invitert.
fredag 19. juni 2026 - 11:36
– Vi har fått dette innspillet ved flere anledninger, sier prosjektleder Petter Fyksen i REN til Energiteknikk om det nye initiativet. Hensikten med det nye fagforumet for luftfart, som skal starte opp i september, er å gi nettselskapene en plattform...
Artikkelen er 1108 ord lang.
For å lese artikler med plusstegn og få fri tilgang til alt stoffet på energiteknikk.net, må du være abonnent.
Ved å klikke på ”Kjøp abonnement”, ser du hva de ulike abonnementene koster. Du kan også velge å prøve ut tjenesten i en måned for å bli bedre kjent med fagbladet og nettavisen ved å klikke på ”Gratis prøveabonnement”. Ved å bestille abonnement, får du umiddelbar tilgang til alle sakene i nettavis









