
(Foto: Øyvind Zambrano Lie)
Ingen utbetaling av flaskehalsinntekter i 3. kvartal
Statnetts flaskehalsinntekter må bli betydelig høyere enn dagens anslag for at nettselskapene skal få utbetalinger i år.
fredag 19. juni 2026 - 12:36
– Dagens prognoser viser at Statnett ikke vil ha en positiv merinntektssaldo ved årets slutt. Det er følgelig ikke rom for utbetaling, skriver Statnett i et brev til Reguleringsmyndigheten for energi (RME) som Energiteknikk har sett. RME er ikke uenig...
Artikkelen er 243 ord lang.
For å lese artikler med plusstegn og få fri tilgang til alt stoffet på energiteknikk.net, må du være abonnent.
Ved å klikke på ”Kjøp abonnement”, ser du hva de ulike abonnementene koster. Du kan også velge å prøve ut tjenesten i en måned for å bli bedre kjent med fagbladet og nettavisen ved å klikke på ”Gratis prøveabonnement”. Ved å bestille abonnement, får du umiddelbar tilgang til alle sakene i nettavis









