
Adm. direktør i Norsk Industri, Harald Solberg. (Foto: Norsk Industri)
Vil ha slutt på at Statnett opptrer som «stat i staten»
Industritariffen bør fastsettes gjennom politisk debatt og ikke ved at Statnett opptrer som en «stat i staten», mener Norsk Industris administrerende direktør Harald Solberg.
mandag 22. juni 2026 - 15:39
Utvidet med kommentar fra Fornybar Norge. Vi må ta Statnetts beslutning til etterretning, men vi mener det er en dårlig beslutning. Harald Solberg, Norsk IndustriMandag morgen kunngjorde Statnett at selskapet reduserer industriens rabatt på transmisjonsnettstariffen fra dagens 50 til...
Artikkelen er 743 ord lang.
For å lese artikler med plusstegn og få fri tilgang til alt stoffet på energiteknikk.net, må du være abonnent.
Ved å klikke på ”Kjøp abonnement”, ser du hva de ulike abonnementene koster. Du kan også velge å prøve ut tjenesten i en måned for å bli bedre kjent med fagbladet og nettavisen ved å klikke på ”Gratis prøveabonnement”. Ved å bestille abonnement, får du umiddelbar tilgang til alle sakene i nettavis









