Statnett høster gode erfaringer ved å bruke løftedrone til linjebyggingen sørøst for Oslo. (Foto: Statnett)

På oppfordring fra flere nettselskaper oppretter REN nå et eget forum for bruk av droner. Også Luftfartstilsynet er invitert.

– Vi har fått dette innspillet ved flere anledninger, sier prosjektleder Petter Fyksen i REN til Energiteknikk om det nye initiativet. Hensikten med det nye fagforumet for luftfart, som skal starte opp i september, er å gi nettselskapene en plattform...
Loading..