Seniorrådgiver Marie Seltveit Haugen håper lavere terskel for fjernvarmestøtte kan føre til mer utnyttelse av overskuddsenergi. (Foto: Enova)

Enova senker terskelen for fjernvarmestøtte i håp om at mer overskuddsvarme fra datasentre og i næringsparker skal utnyttes.

– Vi har hatt litt færre søknader de siste årene, så vi ønsker flere søknader på programmet, sier Marie Seltveit Haugen, seniorrådgiver for energiforsyning i Enova. Vi ser ikke så mange søknader på det temaet som vi kunne ha...
Loading..